Події факультету


Від Міжнародного Дня Чорного Моря до бренду „Чорне море”

Нотатки з Засідання міжнародної робочої групи
MedCruise Black Sea Working Group Meeting

В календарі громадян причорноморських країн порівняно з громадянами інших країн Світу на одне свято більше. Це свято – Міжнародний День Чорного Моря, яке в Одесі ми вже вкотре, починаючи з 1996 р., будемо святкувати 31 жовтня.

Одесити радо, щороку більше, долучають до цього свята і гостей міста, а також всіх небайдужих до збереження, реабілітації та захисту Чорного моря. І в цій справі саме туризм, якнайбільше, сприяє збереженню та відновленню природного розмаїття Світу в цілому і нашого регіону зокрема. Відомо, що туристична індустрія дає 10% ВВП, близько 7 % світового експорту, 30 % послуг, а кожний десятий в Світі – зайнятий в туристичному бізнесі.

Сучасним, потужним і дуже популярним туристичним напрямком виступає в наш час організація морських круїзів. Відвідування портів круїзними судами (суднозаходи) може сягати сотен на рік. А це – тисячі туристів кожного разу і мільйони туристів на рік. За підсумками 2017 р. тільки порт Хельсінкі відвідало 12,3 млн. туристів, 2 млн. відвідало морем Кіпр. Нажаль, потужні світові круїзні компанії з 2014 р., не розглядають маршрути своїх круїзів в Чорне море як пріоритетні.

Цім питанням, а також розробці заходів з подолання кризового стану у круїзному судноплавстві на Чорному морі, залученню компаній-туроператорів на ринок Чорного моря, було присвячено засідання робочої групи MedCruise Black Sea Working Group Meeting. Тридцять дев’ять учасників, серед яких були представники України, Болгарії, Румунії відмітили, що басейн Чорного моря став безпечним для розвитку круїзного бізнесу, про що свідчить відновлення нічних круїзів (10 суднозаходів в Одеський порт у 2018 р. )

Але, оскільки глибина планування круїзів становить від 2 до 4 років, стає зрозумілим, що тільки починаючи з 2020-2022 рр. нам слід очікувати на появу морських туристичних потоків. І цей час слід використати з максимальною ефективністю, для чого представниками Одеси на зустрічі були запропоновані заходи з покращення інфраструктури міста та для уникнення явища „over-tourism”, а також створення Міжнародної компанії для розвитку власних маршрутів, для чого розробити бренд „Чорне море”.

Серед основних завдань на цей період, до найближчих суднозаходів круїзних лайнерів Преміум (Premium) та Лакшері (Luxury) класу є підготовка фахівців світового рівня галузі готельно-ресторанної та туристичної сфери. І в цій відповідальній місії, беззаперечно, провідне місце має належати нашому закладу – Одеській Національній академії харчових технологій, що буде суттєвим внеском у формування бренду Чорного моря.


Від Міжнародного Дня Чорного Моря до бренду „Чорне море” Від Міжнародного Дня Чорного Моря до бренду „Чорне море”

О.І.Дроздов, доцент кафедри Біоінженерії і води

назад к списку